Nike „Just Do It” na 30-lecie sloganu

Kultowy slogan oregońskiego koncernu „Just do it” zna dziś cały świat. Na 30-lecie jego powstania marka zaplanowała wyjątkową kolekcję zdobioną hasłem, które przyniosło jej jeszcze większą popularność. Poznaj linię JDI! Te wyjątkowe sneakersy motywują do działania za każdym razem, gdy na nie spojrzysz.

Just do it – hasło-legenda

Rok 1988. Marka Nike ma już swój flagowy model Air Max, a także cieszące się sporą popularnością Cortezy i Air Force. Brakujący element układanki? Hasło reklamowe, które wyróżni brand na tle innych! Konkurencja nie śpi, dlatego slogan musi być krótki, trafiający prosto w serce i oryginalny. Nie wiadomo, kto dokładnie wpadł na pomysł „Just do it”, ale niektóre legendy głoszą, że motyw został zapożyczony ze zdań, jakie miał w ostatnich chwilach przed egzekucją wypowiedzieć seryjny morderca z lat 70. Gary Gilmore. Tuż przed wykonaniem wyroku przez rozstrzelanie przestępca powiedział podobno „Let’s do it.”, co przez lata uważano za inspirację do hasła reklamowego, które wypromowało Nike. Oficjalna wersja historii hasła „Just do it” mówi jednak coś zupełnie innego. Slogan miał narodzić się w atmosferze burzy mózgów z pracownikami Nike i agencji reklamowej jako sygnał, że dla oregońskiego koncernu nie ma rzeczy niemożliwych – wystarczy, że po prostu to zrobią. Jak jest w rzeczywistości? Tego pewnie nigdy się nie dowiemy, ale trzeba przyznać, że sam slogan ma dziś status legendy i bezsprzecznie kojarzy się z marką.

Kolekcja Just Do It na 30-lecie sloganu Nike

Hasło motywujące do działania przez lata prowokowało i dodawało energii nie tylko sportowcom, ale też amatorom różnych aktywności fizycznych. Nigdy jednak nie pojawiło się na butach w tak wyraźny i dosłowny sposób. Z okazji 30-lecia powstania sloganu marka Nike stworzyła kolekcję sneakersów z napisami „Just do it” na cholewkach. Hasłem ozdobiono specjalną edycję butów EXP-X14, które odznaczają się prostym, minimalistycznym designem, więc są idealnym „czystym płótnem” dla tego typu eksperymentów. Sneakersy mają oryginalną biało-pomarańczową kolorystykę, która z miejsca przykuwa uwagę. A na cholewkach wybijają się czarne, kontrastowe hasła – nie do pominięcia. Patrząc z góry na te buty, trudno nie poczuć motywacji i nowej dawki siły do walki. Na pewno są gratką dla sneakerheadów!

Fot.: https://sneakernews.com/2018/06/26/nike-exp-x14-just-do-it-release-info/

Nike „Just Do It” na 30-lecie sloganu
Oceń wpis.

Spodobał Ci się nasz artykuł?

Post Author: MBwriter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.