Fenomen New Balance

Kolorowe sneakery z literką N błyskawicznie zdobyły popularność w Polsce. Buty pokochali wszyscy – hipsterzy, modowe blogerki, a nawet pełnoetatowe mamy, które najbardziej cenią sobie wygodę. Jeśli chcesz wiedzieć, co łączy kurę i sneakery, dlaczego w reklamach New Balance nie wystąpią gwiazdy pierwszych stron gazet i jak buty tej marki stały się popularne wśród strażaków – czytaj dalej!

Inspirujące kury

Początek XX wieku to złota era w historii Stanów Zjednoczonych. Wśród wielu imigrantów, którzy w tym czasie przybyli do Ameryki, był William J. Riley. Miał prosty pomysł na biznes – stworzyć wygodne buty, dla tych którzy ciągle są w ruchu. Inspiracją dla Rileya były… kury, które spacerowały po jego podwórku. Ich specyficzny sposób poruszania się i utrzymywania balansu zainspirował założyciela marki do skonstruowania specjalnego łuku wspierającego stopę.  Wkrótce do biznesu dołączył zdolny sprzedawca – Arthur Hall. Młodzi wizjonerzy wspólnie wymyślili wkładkę dopasowującą się do stopy, dzięki czemu technologicznie wyprzedzili konkurencję o wiele lat.

modele new balance na 50style.pl

Everyman chodzi w New Balance

Pierwsze produkty New Balance były sprzedawane przede wszystkim bezpośrednio przez samego Arthura Halla. Jego doświadczenie w handlu i doskonała znajomość produktów przekuły się na sukces marki. Jednymi z pierwszych propagatorów New Balance byli policjanci i strażacy z Massachusetts i Rhode Island, którzy kupowali buty od Halla, odwiedzającego ich na posterunkach. Nie ulega wątpliwości, że tacy klienci skutecznie potwierdzili wiarygodność marki. W kampaniach reklamowych New Balance nigdy nie pojawił się żaden celebryta, a użyte wiele lat później hasło „Endorsed by no one” najlepiej oddaje wartości marki, która dedykuje swoje produkty każdemu.

N jak…Nike

Dziś nikt nie ma problemu z rozpoznaniem charakterystycznego logo New Balance, jednak początkowo markę mylono z . Minimalistyczną literkę N zaprojektował Terry Heckler, nie zważając na to, że brand może nie być rozpoznawalny. Doskonale zdawał sobie sprawę, że potencjalne zagrożenie jest równocześnie szansą na ogromny, komercyjny sukces. Wkrótce potem megahitem okazał się model 320, w którym po raz pierwszy użyto logo marki. W 1976 roku prestiżowy magazyn Runner’s World wybrał New Balance M320 najlepszymi butami roku, dzięki czemu popularność marki zaczęła gwałtowanie rosnąć.

Dzisiaj literka „N” kojarzy się już wyłącznie z marką New Balance

Wygodne i stylowe

Buty New Balance za niesamowity komfort doceniają biegacze, zaś ich ciekawy design i kolorystyka zdobyły uznanie trendsetterów na całym świecie. Kombinacja technologii, atrakcyjnego wzornictwa i oryginalnej strategii marketingowej okazała się przepisem na międzynarodowy sukces. Sneakery New Balance są idealnymi butami na co dzień, które świetnie komponują się nie tylko ze sportowymi ubraniami. Zestawione z garniturem lub lekką sukienką stworzą niesamowity outfit. To obuwie dla każdego – bez względu na wiek, styl, czy pochodzenie.

Chodzisz w New Balance’ach? Pochwal się w komentarzu!

Fenomen New Balance
5 (100%) 1 vote

Spodobał Ci się nasz artykuł?

Post Author: Ewelina

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *